
Снимки: Владимир Йосифов, BriagNews,
Щрихи от Франция, Лято 2012






























И друг път съм публикувал как се ремонтират улици във Франция, но тази година мога да покажа снимки на организацията и разликата между ремонтите в България и Франция.
Приликите и разликите открийте вие.
Кметството на Тулон извършва ремонта след конкурс и обсъждане с хората от квартала. Жителите и търговците на улицата се подготвят за 6 / шест / месечен ремонт на инфраструктурата. Кметството и EUROVIA инструктират работещите да проявяват търпение и да пречат възможно най-малко на хората в района.
Спокойствието е уникално .
Интересно ни беше защо няма прах. Ами те, французите не ползват пясък и земя както е в България. Изкопали са преди много години земята и са я изнесли извън града. Вместо пръст и пясък французите влагат натрошени камъни. Тази каменна смес не отделя прах, не се размива при дъжд, не подава и не се разрушава пътната настилка.
При ремонт на инфраструктурата в България се изкопава земята, която се съхранява наоколо и при смяна на тръбопроводите се изсипва отново под уличната настилка. Пясъкът и пръстта както знаем се втечнява от водата, която се просмуква от през настилката и разрушана скъпият асфалт.
Улицата, която виждате в продължение на 60 дни беше без улична настилка и няма нито кал, нито прах.
Защо французите ремонтират по европейски, а ние по български ?
Защо Европа не изисква ремонтът на българските улици, ремонтирани с европари да се извършва по европейски ?
Защо българите винаги псуват кметството при ремонт, а французите спокойно си живеят покрай камиони, багерчета, работници, шум и теснотия ?
На снимките ясно се вижда защитата на работниците, когато полагат тръбите в изкопа под уличното платно. Виждат се и мрежите, които фирмата полага между слоевете ситни камъчета за да е стабилна основата под асфалта.
Безопасността на труда е направо изумителна, сравнена с това, което виждаме по българските строежи.
Вижте по-голяма карта
Владимир Йосифов, BriagNews,
Щрихи от Франция, Лято 2012